6 november 2011

HJÄLP med resåreländet

Avstrykarplattan till resårsläden "släpper taget" om knoppen på släden vid minsta lilla motstånd. Trots att allt är ihopskruvat rätt. Det har jag löst tillfälligt på detta vis; två små säkerhetsnålar som gör att knoppen inte kan halka ur.
Den här linjalen till resåren är toklång - och det är den korta! Ska man göra tex en barnresår så hänger och slänger linjalen, även med tyngder.

HJÄLP skulle jag behöva, om sådan finns, för tips om hur avstrykarplattan kan bli oberoende av säkerhetsnålarna och ifall någon känner till om det finns kortare resårlinjaler.

Jo, plattan är sprillans, tror jag, men det är ju inte släden...

4 kommentarer:

Surtanten sa...

Jag köpte en kort kam här
http://www.customknitsmfg.net/accessories.html

Prizillas pastiller sa...

Tack kära du. Jag visste att jag sett det någonstans. Och med hjälp från Hasse fick jag också ordning på släden, det hela handlade om att inte köra in beslagen längre än den lilla klacken på fästena till bädden...(fast det finns utrymme över:)

Prizillas pastiller sa...

Tack kära du. Jag visste att jag sett det någonstans. Och med hjälp från Hasse fick jag också ordning på släden, det hela handlade om att inte köra in beslagen längre än den lilla klacken på fästena till bädden...(fast det finns utrymme över:)

Nina sa...

så bra att Hasse kunde avhjälpa felet. Jag tänkte precis skriva att det nog hade med monteringen att göra. :-)