30 november 2011

Huvudsaken är...

...en katt bland hermelinerna? F´låt, e man ciperad så e man! Emanciperad alltså. Därför fick även ett manshuvud komma hem till flickorna. Och här provas en mössprototyp från grovis som jag gjorde till maken och den passade perfekt.
Nu funderar jag på att enbart ägna stickeriet åt mössor, hattar, vantar och andra "småsaker". Idén passar både min brist på tålamod och besparar axlarna en del från stora tröjor/koftor. Och perfekt montera i soffhörnan...

Den stora frågan är om det ska döpas till Hattstugan, Hattlöst, Huvudlöst, Huvudlösa eller Huvudsaken?
Vad tycker du?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hattstugan är väl bra. Du är ju fantastisk på mössor och hattar. /Bibbi

Humlespunk sa...

ÖverHuvudTaget
eller
HuvaLuvan

...röstar jag på som ett strålande alternativ annars :)

Sussie sa...

Jag gillade Huvudsaken :o) men även Humlespunks första förslag var kul.:o)

MarieE sa...

Tjusig samling! Huvudsaken låter bra :)

Prizillas pastiller sa...

Haha, tack. Håller med Sussie om Humlespunk (hej förresten!). Å andra sidan är Huvudsaken mer än bara på huvet, även accessoarer kan ju vara huvudsak för bäraren - i alla fall tänker jag åt det hållet. Mycket tänka blir det...och underbart med fyndiga bollplank:))

Janicke sa...

Hattstugan. Fast det är ju mycket som heter det, förskolor inte minst.
Torpahatten?
Du kommer nog på nåt bra. Inte nåt med löst, tycker jag.
Huvudsaken är också bra.
Hatthyllan?
I hatten?
Kram fina du

Birgitta sa...

Huvudsaken är bra tycker jag, det är positivt och som du säger kan det också betyda accessoarer över huvud taget. Topp-till-tå? fast egentligen kanske topp-och-tå...