17 november 2011

I hatten på lingonröda tuvor

...så här kan det gå när huvudkontoret tar en time out. Originalet är grå botten med röda lingonkvistar (förstås). Men jag befann mig i Kina tankemässigt och fortsatte helt sonika med den röda som bottenfärg när jag gjort upplägget till koftans framstycke.
Bara att börja om från början... (fast jag funderar på att göra så här med ärmarna, det blir en ganska lustig effekt).
Jag verkar fastna i saker jag själv gillar extra mycket. Här ytterligare en hatt, men nu gjord i dubbel Kampes 2-trådiga melerade garn. Effekten blir verkligen kanonsnygg och det här blir nog också min alldeles egen hatt. Tvättade i 50 gr ca 45 minuter. Och jag är nästan 100 på att jag får ut en hatt till av mina totalt 2 hg.
"Hattstocken" inhandlade maken ett par stycken. Finns på Gordons butiksinredningar i Farsta utanför Stockholm till det facila priset av en hundring. Privatpersoner får handla i butiken men företag får dessutom handla online på nätet. Formen perfekt för mina hattar och de andra mössorna.

...och som vi njutit av dagens solsken - mums!



4 kommentarer:

Janicke sa...

Åhhh vill ha vill ha vill ha ...
Jag hittar aldrig nåt snyggt som passar mig - men den här tror jag skulle sitt som en smäck!

För övrigt - nu måste vi banne mig snart ses!

Janicke sa...

Med ovanstående vill ha menar jag hatten, bör jag förtydliga.

Prizillas pastiller sa...

...vad är favoritfärgen? Jag tror modellen är som gjord för dig...

Janicke sa...

Just den på bilden, om det nu stämmer med verkligheten. Jag gillar färgen som du väl kallade medelhavsblått, eller liknande, på nån tröja för en tid sedan. Och kornblått. Lavendelblått.
Jag tror också att din mössa skulle passa mig. Jag lägger in en beställning så kan du sticka när du får tid, ingen brådska!