15 december 2011

Det känns på pulsen



Kom till insikt lite sent i livet...Har upptäckt att både pannband och pulsvärmare är bättre än vad jag tidigare inbillat mig. Har tom börjat använda själv!
Och det översta bandet är gjort av underbar lammull som skänkts av Surtanten - hon som inte alls är sur. Jag fick prov på sorter vi pratat om och det räckte precis till pannbandet.

Och för att bära upp pulsvärmare passar ju krokigubben så förnämligt. Till nästa två par kommer hans ben att gå åt, men som tur är står han ju på en platta...

Och det kanske man skulle behöva lite till mans så här års, nåt som stagar upp kroppen från bak, stök och handling. Och det kanske inte ens behövs nåt som håller pulsen varm...

5 kommentarer:

Surtanten sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Surtanten sa...

Jättefina, jag gillar speciellt blomrankorna längst ner.
Pulsvärmare är toppen, jag stickade mitt första par 1984, men då visste jag inte att de hette pulsvärmare.

Janicke sa...

Jamenvisst, pannband!
Har du nåt sånt därnt lysande blått garn? Eller lavendelblått? Eller riktigt rött (utan blått i)? Beställer gärna alla tre om du kan.
Eller vad du vill, det med stjärnorna är jättefint.
Lördagskram!

Prizillas pastiller sa...

Hehe Surtanten (som inte alls är sur) det är ungefär samma sak här, men alla trodde det var svettband...

Och Janicke, det löser sig, jag hittar säkert såna därna färger nånstans:)))))))))))))))))

Janicke sa...