7 december 2011

En julros - för ro skull

Julrosen måste vara bland de vackraste den här årstiden. Har länge önskat mig, men plånboken och jag är inte alltid överens. Fast nu slog jag till på en julmarknad och fick ytterligare en i present och kan således ståta med två plantor plötsligt. De ska hållas liv i fram till vårkanten då dom åker ut på mycket bestämd plats. Sedan ska de aldrig flyttas på.

Blommor av alla slag är det vi behöver vila ögonen på den här årstiden. Titta bara på ett stolt exemplar av vit Amaryllis här till vänster. Dessutom doftar den svagt och är verkligen en ljusglimt i mörkret.

2 kommentarer:

Janicke sa...

Grattis till julrosorna!
Jag har några på min lott och de är underbara när de blommar när allt annat sover. Ibland nästan helt täckta av snö.
Jag har också en vit amaryllis som blommar överdådigt. Skulle dofta den med men jag känner ingenting. En ljusglimt är den dock!
Kram på dig ♥

Prizillas pastiller sa...

detsamma vännen min, och returnerar en bamsevariant.