30 december 2011

GOTT NYTT ÅR med nytt rekord

Tomten hade bla dessa två ljuvliga klappar till mig på julafton. (Tomte var irl kloka dottern). De är inte för maskinstickning, men inspiration, inspiration! Dessutom finns det goaste mönster och jag kan översätta beskrivningar (också medelst provstickning:)))) och
i en av tidningarna fanns en beskrivning gjord av Alice Starmor. Jag har ju hennes fantastiska bok om fiskartröjor.

Och så säger kloka dottern: "Men mamma, vad håller du på med?" varpå jag blinkar till en aning och tänker blixtsnabbt (som man måste göra när man pratar med kloka döttrar och inte omedelbart förstår vad som menas). Jaa säger jag lite trevande, vi har förberett en julafton (där hon och hennes familj var önskegäster), vi har haft systeryster här på besök ett par dagar och dessutom fått gästa kloka dotterns hem. Vi har kört hit och dit och till Arlanda och passade på att bjuda in oss själva på middag hos kära väninnan norromstan och pustade så ut hemma i soffhörnet efter, för vår del, osedvanligt socialt deltagande. Och nu är nyårsafton förberedd.

Så ställde jag motfrågan: vad menar du? Jo, säger hon, du har ju inte skrivit i bloggen sen långt före julafton! Och i tonen fanns en liten uns av anklagande med glimten bakom.

Och det är sant, jag erkänner. Jag har haft dåligt samvete. Men jag tog "bloggsemester". Att blogga ska vara roligt, givande både för dig själv och för andra, att dela med sig av tankar, glädje och sorg - och få gensvar. Både av bloggkompisar och tillfälliga besökare. Och jag har fått det med råge, över förväntan fast inget direkt förväntades, nya vänner, nya impulser, inspiration så jag vet inga gränser ibland.

Jag tyckte det vara bara en kort tid sedan jag härmfirade 20000 besökare och trodde att 25000 nog skulle dröja nåt år eller så.
Det är ett faktum nu, och så lustigt lagom till nyåret, otroliga 25000!!!!

Tack för att du delar tankar, synpunkter, har åsikter, inspirerar, bara finns till därute i cyberrymden. Det betyder så oändligt mycket.

Nu önskar jag dig ett nytt fräscht år och ger inga löften alls.
För varje dag du vaknar är det första dagen på resten av ditt liv. Du har bara ett, var rädd om det!

Tusen kramar och innerligaste nyårshälsningar.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Gott Nytt År på dej också. Du är en av dom flitigaste att skriva i sin blogg, så jag tror inte att du behöver ha dåligt samvete för ett litet uppehåll. /Bibbi

Sussie sa...

Håller med Bibbi :o)
Gott nytt år på dig.....Kram

EvaiKrusan sa...

Tack för ditt bloggande , du såtter ord på så mycket.Jag njuter och inspireras! Ett riktigt Gott Nytt Stickande år 2012 tillönskas dej och din familj.Fr EvaiKrusan

Surtanten sa...

Gott Nytt År!!

Birgitta sa...

Tack själv, jag tittar alltid gärna in här hos dig och blir inspirerad - men känner man för paus så ska man ta den för det ska kännas kul att skriva. Kram till dig och Gott Nytt År!

Anonym sa...

Hej blev glad när jag hittade din sida. Håller också på med stickmaskiner, stickar är min hobby. Har en 940. Och en grovstickare. Hoppas vi kan höras mer om stickkonsten. Jag bor på västkusten.Hälsningar UllaBritt

Prizillas pastiller sa...

God Fortsättning allihop!
Och välkommen i gänget Ulla-Britt. Det är nog flera här som har en 940 och även grovstickare. Det är så roligt när man kan dela med sig av olika erfarenheter och riktigt fullärd blir man ju aldrig.
På återhörande:)