2 december 2011

Klagomål, men bara yttepytteliite

Nu måste jag få klaga, bara liiite. Eller rättare sagt, jag behöver nog hjälp.
Jag har missat något stort, antagligen, med min KH940. Jag fattar helt enkelt inte när den byter varv.
När släden dras till vänster runt gränsmärket för mönster, så blinkar varv 1. När man drar till höger och sätter in mönsterfärg så blinkar fortfarande varv 1, men drar man släden 2 mm till vänster igen så ploppar varv 2 upp.
Och avsluta en mönsteromgång görs när den visar varv 1 igen. Blinkande.

Hur i hela friden ska jag veta när det kan stickas enfärgade varv mellan mönstren?
Har försökt följa den inbyggda varvräknaren, men tappat hela stickningen. Trots att den ställts in på varv 1 när det varit mönstervarv 1.

Enligt beskrivningen är man på det varv vars siffra blinkar...

Och det är samma problem med spetsstickningen. Där har man varit bortskämd med en släde, nu ska det till två slädar och det blinkas när bara huvudsläden ska användas och det blinkas när varven påbörjas...Mycket blink blir det.

Älgarna tror väl man startat stora vårflörteriet under skogspromenaderna. Där man trevar sig fram - blinkande:))

1 kommentar:

Surtanten sa...

Hoppas du får svar på din fråga, jag lever ju i "hålkortsland" och har inte en susning.

Önskar dig dock en trevlig andra advent