14 december 2011

Ropen skalla, en skalle för alla






Här är ett urval av årets julklappsmössor. Och jag trodde (tycker ändå) att dessa frigolitskallar är till mycket hjälp när det ska formas och torkas. Men jag undrar hur man satt storleken? Hittills har nästan alla hattar och mössor varit lite stora för bäraren.

Eller kan det möjligtvis vara så att släkt, vänner och bekanta är ovanligt småhövdade? Och innebär det i så fall att man omger sig med nära och kära som inte kan kallas tjockskallar? Och om man har ett litet huvud, har man då motsvarande volym på hjärnkontoret?
Jaha, nu blev det nåt att fundera på igen...

2 kommentarer:

Birgitta sa...

Ja, det var tänkvärt... Eftersom jag har relativt stort huvud tror jag alldeles bestämt att tjockskalle betyder att innehållet i skallen är trögflytande oavsett storlek på huvudet. Åh andra sidan slår det mig att det inte låter så bra om det skvalpar däruppe heller... Jaja. Du har gjort fantastiskt fina mössor i alla fall! Och så många!

Sussie sa...

;o) Kul att ha något att fundera över.....Jag tycker nog att frigolithuvudena är ganska små. Vi har i butiken och dom flesta mössor och hattar sitter rymligare där än på alla riktiga huvud. Man borde skaffa riktiga hattstockar i några olika storlekar för att kunna forma i olika storlekar.