9 januari 2012

Glädje i postlådan

Idag kom både Stickmagasinet och MKM. I Stickmagasinet är det en intervju med Nina Sagulin och hon har läst en undersökning som säger att de flesta stickar mest åt andra, inte åt sig själva. Men hon stickar i första hand åt sig själv i tanken, sedan säljs det i butiken.
Ja, det är väl en tanke..

MKM har mycket inspirerande basker-modeller av Bill King plus en hel del mindre ytterplagg, typ sjalar, muddar odyl.

Hur ska jag nu hinna med allt som blev en enda stor gilla-knapp i hjärnkontoret?

2 kommentarer:

Lotta-livets väv sa...

Hejsan, du värmlänning i förskingringen......själv har jag stannat kvar i landskapet med stort L.
Kul blogg! Jag har återerrövrat min stickmaskin och stickar så ögona blöder...när jag hinner vill säga.
En fråga: Var hittar du MKM? Kan man beställa den någonstans? Längtar efter lite ny maskinstickningsinspiration även om jag så gott som alltid gör mina egne stickbeskrivningar. Gillar inte att någon annan bestämmer över mig. Delstickar både häl och tå gör jag på mina strumpor...och jag blev sugen på att delsticka en spelmansluva...kanske med mönster från Värmland...eller kanske ett eget? vem vet?
hälsningar
/Lotta

Prizillas pastiller sa...

Hej Lotta, sluta inte med bloggen - vi maskinister måste hålla ihop för inspiration, glädje och uppmuntran. Också för att ha en axel att vila mot när allting jäklas...
MKM hittar du på
http://www.machineknittingmonthly.net/
Ha det som bäst/Eva