10 januari 2012

Lingonrött

Fick ett så underbart telefonsamtal idag.
Häromdagen levererade jag lingonkoftan till beställande granne. Hon råkade ha sitt ena barnbarn på besök och skulle inte hinna prova koftan på en gång. Idag ringde hon och var helt översvallande lycklig.
Koftan var nu provad och den satt perfekt. På alla håll och kanter.

"Den är som specialgjord för mig" säger hon.
Vad kunde jag säga annat än - "ja den är ju faktiskt det".

Och det finns väl få saker som går så långt in i hjärtegropen som när andra gillar de alster du tillverkat. Och som just i detta fall, lagt ner alldeles speciell omsorg på.

Fast innerst inne tror jag det var en hel del tur inblandad. Kanske ska spela på lotto?

1 kommentar:

Birgitta sa...

Oh ja, det känns bra när någon tycker om det man gjort! Men så är det en fantastiskt fin kofta också...

sv: ja, nog kan datorfodral vara romantiska, och så älskar jag blommor så det blir liksom lite av mig på det viset. Står tiden för imorgon fast för din makes operation? Jag kan berätta att min äldste son är född 13 januari så det är ett mycket bra datum. Ska skicka en massa tankar.