14 januari 2012

Min dubbelsexiga födelsedag

...så här började min födelsedag. Maken ringde från sjukhuset och bad mig titta i bokhyllan i hans arbetsrum. Där fann jag ovanstående kort.
Och i galleriet ett paket som innehöll de verktyg jag mest använder i hemmet, och med LILA greppvänliga handtag. Och en liten tillhörande bag med en massa små fack för verktygen. Jag är nämligen inte bara stickoholic, jag är också en snickoholic
Hade sett annons om detta för flera månader sen och han kom ihåg det och fixade till min dag idag fast han hade så ont och skulle in på operation i torsdags.
Han upphör aldrig att överraska...

Jo, han opererades i går morse och allt gick faktiskt över förväntan. Man har nu sett till att ingenting trycker på nerven i ryggen och han kommer att bli helt återställd. En väntan i stor smärta under mer än ett halvår gick över på några timmar med en relativt enkel operation...
Nu blickar vi framåt och väntar in våren.

7 kommentarer:

Humlespunk sa...

Underbar gubbe du har, och skönt att allt verkar ha gått bra :)

Och stort grattis på födelsedagen :)

Prizillas pastiller sa...

...eller hur? Och varmt tack för hälsning snälla du. Hoppas allt är bra med dig och vovvarna. Har du några höns kvar? Mina fyra silkesfjun lever utan tupp nu och de verkar så väldigt harmoniska...

Sussie sa...

Grattis till födelsedagen och vad skönt att höra att det gick bra för maken. Kram

Anonym sa...

Jag hoppas att du hade en härlig födelsedag fast din fantastiske man inte var hemma. Nu kommer nog han att räkna tiden före och efter operationen. Kram från Bibbi

Surtanten sa...

Ett jättegrattis till dig.

Roligt att allt gick bra med operationen. Hoppas återhämtningen blir rekordsnabb.

Birgitta sa...

Grattis! Skönt att höra att operationen gick bra.

Janicke sa...

Stor varm grattiskram en dag för sent! ♥