9 februari 2012

...inte alla över samma kam

Alla blir kanske inte så lyckliga över en kam, men jag är det. Tack vare ett tips av Surtanten hittade jag dessa små kammar som är utmärkt när man gör pyttejobb med ribbern. Man slipper ha den långa kammen dinglandes i vågor när man stickar smått.

Den ena är bara 9 cm (20 nålar) och den andra 17 cm (40 nålar). Så behändigt. På Metropolitan finns också andra tillbehör och garner för maskinstickning.
www.metropolitanmachineknitting.co.uk

Nu letar jag bara skydd till resåren på min KH940 sen kommer jag att bli riktigt nöjd med verktyg.

MKM har kommit ut med utgåvan för mars och jag blev jättebesviken. Fanns ingenting av intresse för min del.

Och jag inser, ehuru ohemult smärtsamt, att allt inte alltid är vad jag hoppats på eller kan få...



6 kommentarer:

knitnetty sa...

Tack för tipset :) Nu har jag härmat och beställt likadana. Hoppas det inte tar lång tid att få det i posten.

Prizillas pastiller sa...

Wenche, jag tror inte det tog mer än en vecka i alla fall. Kom med posten idag. Nu ska jag bara hitta passande motiv för att testa...
Måhända en pulsvärmare för baby:))

Anonym sa...

Hej villket bra tips, har också beställt i dag.Tack ! Nu blir det att testa,har varit så iririterat på den långa. Med vänlig hälsning,.UllaBritt

Nina sa...

Ja, mycket bra tips faktiskt. Jag ska nog också beställa. Sen kommer de att undra varför det plötsligt kommer så många beställningar på samma sak från Sverige. :-)

Håller med dig helt om MKM. Ett tag var den riktigt lovande, men det hölls inte i sig länge. Synd att de riktigt bra tidningarna har konkat. Undrar föreseten varför de bra försvann och den sämsta blev kvar? Kan det bero på att jag/vi inte har samma smak som andra ???

Surtanten sa...

Kul att kunna vara till hjälp. Kanske skall jag beställa en superkortis, bara för att hålla svenska trenden uppe.

Skönt att höra att jag inte missar något från MKM, eftersom jag slutat med den ;-p

Prizillas pastiller sa...

Ja, det tycker jag att du ska göra, håll fanan högt för tusan:))
Och för mig som tog en 14 mån prenumeration på MKM känns det lagom kul, men det kan ju bli bättre tider också...

Och visst är det underbart när vi som ägnar oss åt denna udda sport som maskinstickat är, kan hjälpas åt med tips och råd, riktigt kanon!