19 februari 2012

...och när jag ändå är inne

på oliktänkande;
- lägg ner Syfestivalen. Den är ett hån mot alla som gör ett seriöst jobb av sina hantverk och sitt hantverkskunnande. Det är bara ett slarvigt krimskrams alltihop - med väldigt få undantag. Det är snarare förvånande att en del mindre hantverksföretag vill synas i sällskap med krimskramset. Men jag vet några som dragit sig ur och det är helt förståeligt.
Nu har det också gått över till att bli mer och mer klädförsäljning och det är väl enda sättet för mässan att få in pengar och få sitt utrymme sålt.

Jo, jag hade lovat mig själv att aldrig besöka den igen, men tänkte att våren var bättre än hösten för två år sedan. Och det kan väl ändå inte vara sämre...

Jag betalade 120:- för inträdet och då fick jag urtrevligt sällskap av både kloka dottern och käraväninnannorromstan. Och det var det som gjorde de pengarna väl värda att spendera.

7 kommentarer:

Heléna sa...

Håller med fullständigt! Jättetrevligt att träffa dig och Mia men vi kan ses någon annanstans och fika tillsammans. Man får många goa bullar för 120 spänn och helt klart mer inspiration.

Surtanten sa...

Appropå ingenting....fick du något resårbäddskydd?

Prizillas pastiller sa...

...tycker du att det är f'rdiggnällt?:))
Jag har misslyckats två gånger att buda hem på e-bay. Tycker inte det är värt frakten på nästan hundringen och så buda upp till över tre-fyrahundra. Då kör jag vaxduksvarianten. Grovisen har i alla fall riktiga skydd...

Surtanten sa...

:-D
Nej gnäll på du. Jag hade bara inget att säga om vare sig Melodifestivalen eller Symässan, eftersom det gått mig helt förbi.
Men jag håller med om jobbiga "kodord" i Blogger, och att ett resårbäddskydd inte äe värt hur mycket som helst.
Jag betalade typ £4 i frakt och totalt blev det under 200 SEK, jag inser nu vilken tur jag hade.

Janicke sa...

Oj då. Då missade jag inget. Utom trevligt sällskap förstås.

Prizillas pastiller sa...

...ja, men du hade inte behövt betala för det:))
Hur har du det 1 mars, invigning Stoff&Stil?

Janicke sa...

Beror lite på tiden ni tänker vara där.
Vi kan mejlas om detta!