20 februari 2012

Ordkontroll

Under rubriken "kommentarer" i bloggers inställningar kan man avpricka tjänsten med sagda kontroll. Det innebär att den som vill göra kommentarer inte behöver gå igenom bloggers nya säkerhetssystem som går ut på att hitta gamla bokstäver. Jo, läs på under inställningar.

Och du som inte har anledning att vara rädd för skräp eller okvädeskommentarer från andra kan ju underlätta för vännerna att lämna kommentarer - om du vill naturligtvis - och pricka av knappen.

Får se nu om det fungerar, tack för tipset StinaKajsa.

5 kommentarer:

StinaKajsa sa...

Lätt som en plätt!

Anonym sa...

Vad glad jag blev över min nya bok. Solveiges vantar, underbara mönster.Blir bra med alla växt färgade garner,som ligger och väntar att bli något! Värt att titta på!

Anonym sa...

Kan vara bra att veta att säkerheten också finns där för att slippa att någon "tar över" och skriver oönskad reklam/spam på sidan. Eller skickar från sidan. "Spamprogram/virus/robotar" kan inte kan läsa bokstäverna som finns i säkerhetsprogrammen. Så när man tar bort detta bör man ha koll på att det finns vissa risker med det.
Kram från dotera:-)

Prizillas pastiller sa...

Tack dotera min. Jag är införstådd med det, men jag fixar inte att läsa alla kryptiska bokstäver och har nu kommit in på ett forum för bloggers läsare där det är många som protesterar och vill att det ska vara enklare och läsbart. Får väl se om blogger åtgärdar. Det är ju faktiskt enklare att ta sig in på banken...

maskinstickning sa...

Ibland lessnar man på ordkontrollen och struntar i att lämna någon kommentar. Det har hänt att jag har fått skriva om orden fem, sex ggr innan det har funkat. Så mycket bättre utan :)