2 februari 2012

Uppstoffad med stil

Idag blev det en tursam tripp till brevlådan. I flera bemärkelser.
Ett par omgångar nu har jag fått så fina kort av kära väninnannorromstan och de har små citat som är lätta att ta till sig: "Många människor försummar den lilla lyckan medan de förgäves väntar på den stora". Det får bli "dagens rätt".

Och så hade nya numret av Stickmagasinet kommit. Med en virkad babusjka på omslaget. Den ska min syster få mönstret till, hon har just lärt sig virka men har fastnat i mössor:)

Dessutom fick jag nya katalogen av Stoff & Stil. Handlade mycket där när vi bodde i Skåne och de har faktiskt det mesta i olika tygsorter, mönster, band, ja alla slags sybehör. Och en uppsjö av kreativa förslag och idéer.
Så höll jag på att slänga ett lösblad som låg utanpå. Men jag fastnade för den röda cirkeln. Och inuti den står att dom öppnar en butik i Kungens Kurva i mars. Nu blir jag lyrisk. Dit kan jag åka kommunalt även om det tar en stund.

Vet bara inte hur tiden ska räcka till om jag blir sysugen också...
Fast Stoff & Stil har massor av roliga tillbehör även för den som stickar. Som vanligt är det bara fantasin som sätter stopp.

Har jag bokat in den 1 mars i almanackan? Är påven katolik?:))

1 kommentar:

Janicke sa...

Den affären blir jag nyfiken på. Jag vill göra nåt men vet inte vad? Min mormor lärde mig att virka spetsar, det tyckte jag var kul och funderar ibland på att ta upp det igen. Bara för att det vore just kul, för vad tusan ska man med spetsar i dag?
Mitt käre X tyckte alltid att jag skulle virka en presenning till båten ...
Kram på er!