27 mars 2012

...med huvet under armen

...och det är lätt hänt när man blir tokivrig på att få allting klart på en och samma sekund. För sån är jag. I samma ögonblick en idé poppar upp så ska den helst också vara klar. Annars är risken att det poppar upp en ny idé och då ska den också vara klar... Ja, sånt här kan blir riktigt besvärligt. Framför allt när de olika idéerna förväntas utspela sig växelvis inne och ute.

Så har vi nu snart satt staket klart där vi vill ha ett dylikt. Det tar på krafterna med alla knäböj när man är 65+!!!
Och jag har stickat klart tre tröjor i lin/bomull och paketerat snyggt och prydligt i gamla bokpaket (som är kanon att skicka stickat i). Gjort adresslappar med returadress och jaa, riktigt gjort mig till.

Och så glömmer jag att ta en bild på tröjorna. Det retar mig till vansinne, men inte tillräckligt för att riva upp de omsorgsfullt igentejpade paketen.
Jag vet att det här händer bara för att jag var för ivrig att få iväg dom med posten och glömma beställda alster för resten av året, i alla fall sommaren...

Har beställt lingarn i olika ljuvliga färger (petrol, orange, oliv...) och har ett par idéer om hur jag ska förnya ett gammalt mönster på linne och kortärmat...

Och dom idéerna har redan hunnit iväg till en annan idé jag fick på vägen när jag tänkte på hur man skulle kunna göra...

Bara regnet kommer snart så jag får stå där ifred och sticka:)

5 kommentarer:

Bibbi sa...

Ååhh, så synd att vi inte fick se dina alster.:)

Surtanten sa...

Men mottagarna kan väl manekänga i sina nya tröjor ock skicka en bild till dig. Det är väl det minsta dom kan göra, och vi får beundra dom :-)

Birgitta sa...

Ojoj, ja du kanske skulle behöva en regndag - det kan vara väldigt vilsamt faktiskt :-)

Janicke sa...

Puh.
Önskar jag hade din drajv. I alla fall lite.

maskinstickning sa...

Så synd att vi inte fick se dem, håller med surtanten, du får be mottagarna att skicka bilder :)