30 mars 2012

...nu blommar det:)

 ...ser det konstigt ut? Bilderna hamnade inte riktigt där jag tänkt mig:))






Ville bara dela med mig av bilderna i en bok jag köpte på Tradera - av Susan Duckworth. Hon blev ju känd för sina storblommiga och lite retro-mönstrade stickalster.







Jag är ju väldigt glad i rosor så för mig är det en ögonfröjd att bara glutta i boken. Och ibland är det faktiskt helt ok att bara skaffa sig en glutta-bok.

Det kan vara nog så jobbigt att ständigt bli inspirerad men ha svårt att hinna tillverka samtidigt.

Tror jag ska skaffa mig ett anteckningsblock för inspiration och ett för "kom-i-håg-att-glutta" -
ok då, kanske ett för nästa planerade alster...


5 kommentarer:

Janicke sa...

Åh, jag supergillar jackan med små rutor!
Skulle kunna sitta i evighet o välja färger ...

Prizillas pastiller sa...

ja den är verkligen urläcker! Bara tanken på alla garnbyten är rent avskräckande:)))

Surtanten sa...

En av mina absoluta favo böcker, älskar att bläddra i den. Inte så mycket "matnyttigt" för en hålkortsmaskinstickare men mina ankor som jag stickade (i intarsia) för länge sedan kom därifrån, men mycket förenklade i vägval.

Surtanten sa...

PS jag älskar penseekoftan DS

Prizillas pastiller sa...

Lustigt Surtanten, jag tänkte på dig när jag såg änderna:))