20 april 2012

Braha-jobb när vädermarodören anfaller

 Jaha, längre än så här har jag inte kommit med mina nyinhandlade lingarner. Men, men - det är alltid en början. Här ovan är början på en vanlig slätstickad tröja där jag gör hals, ärmar och nederkant för hand i rätstickning. Har dock ännu inte bestämt om det ska bli lång eller kort ärm.
Stickar den på brorsan och ms 7. Garnet är något tunnare än Kalinka så det blir en aning glesstickat.
Och det är ett otroligt vackert garn med en tråd bomull i mörk natur som gör att garnet får ett liv.
Här har jag gjort ett stycke till en tvärstickad rak tröja. Fortfarande obestämt om det blir lång, kort eller -holkärm. Eller ingen alls.
Det är samma garn som ovan, men stickad på ms3 på grovisen. Kräver ett linne under - om man absolut inte vill visa sina toppiga jungfruvarianter. Kan säkert också vara snygg som lager-på-lager-princip, en väst eller dylikt. Härlig känsla i garnet. Utan konstfiber känns alltid så äkta.

Jamen, regna, blås och snöa då din envisa vädermarodör - lite har jag att pyssla med inomhus också...

3 kommentarer:

Surtanten sa...

Jisses vad du jobbar, både inne och ute :-D

Sussie sa...

Full fart på "tanten" :o)

Birgitta sa...

Ja men det är trist - här var soligt och fint faktiskt, men nu regnar det... :-(

sv: japp, ska berätta mer sen. Du såg att jag la länk till mönstret i gårdagens inlägg? jag har varit förtjust i det länge men kommit mig för först nu