19 maj 2012

Ljuvlig är våren

 ...detta måste bara vara den vackraste årstiden. Jag är förälskad i den vita blomningen från körsbärsträd och brudspirea.
 Här har vi äntligen det långa staketet helt klart ner till snickarboden. Vi avslutade det hela med en bra arbetsbänk.
Och idag vill jag gärna få skryta lite - även om jante sitter på ena axeln. Jag har planterat all sallad och andra icke-djupväxande grönsaker i mina underbara pallkragar på höjden. Det är 6 lådor och de tog tre påsar jord i varje. Det har jag burit dit och  fyllt med idag. Och planterat alla små sticklingar från växthuset, sått frön och lagt fiberduk över en del. Dagen avslutades med klippning av hela gräsmattan och hämtpizza till middag...

I morgon är en annan dag!

3 kommentarer:

Sussie sa...

Wow..Vad snyggt! Och så flitig du varit!

Birgitta sa...

Åh så fint det är! det där med pallkragar på höjden är ju en kanongrej, faktiskt!

Birgitta sa...

Ja, det kan han ju ha rätt i, din make! Jag brukar ibland nynna på en sång där en rad är ungefär att "jag tröstar mig med detta, jag kan banta bort lit' fett, det är värre för den som är född med för lite vett" eller liknande. :-) Lite förkylning är inte hela världen, den är på motsträvig tillbakagång dessutom.