25 maj 2012

Stor flicka fixar garnköp

Jodå, visst föll jag som en fura.
Det kom ett nyhetsbrev från Silver Viscount i England. De säljer fortfarande Forsells 4 ply och deras Slalom Aran. 4 ply är perfekt för standardstickaren och Slalom för grovisen. Bägge sorterna ren ull, ej super wash. För ett (1) kilo-koner (1600 m) av det grova betalade jag 12 pund och för 4 ply 500 gr koner endast 8,50 pund.

Så nu är 15 kilo garn på väg till Sweden. Känner jag pressen att producera? Nähä då, men det här har hängt över mig sen i våras då jag och käraväninnannorromstan skulle beställa. Då var kilopriset 17 pund och det blev problem med betalning för företaget har inte paypal och fattade inte varför jag ville ha bankens iban och bic-koder. Men redan då var priset ett hyggligt kilopris.Fast det blev ingen affär.

Istället anmälde jag mig till deras nyhetsbrev och härom dagen dök det upp ett tillfälle som jag inte kunde säga nej till. Samma garn med ännu ett "offer".
Och förmodligen kommer jag att beställa mer eftersom de har några koner kvar av både 1,2 och 3 ply. Läckert med tunt garn till sjalar till exempel.

Och bortsett denna trevliga garnbusiness fick jag fantastisk hjälp av min bank att ta reda på vad deras bank in Yorkshire hade för uppsättning koder och allt man ska ha. Hon följde mig via betalningen på internet hela vägen tills det var ok. Jag är oerhört imponerad av detta.

Jämngamla kära väninnannorromstan ringde igår och sa att hon äntligen blivit vuxen. Så sorgligt sa jag.
Men kan också uppleva det ibland när man fattar kloka och genomtänkta beslut och inte bara rusar på i den spontanta lyckan över något.

Men det här med garnköpet känns genomtänkt (utom själva placeringen i hemmet) och jag blev så glad över att det fungerade så bra med betalningen.

Jag kände mig lite vuxen, är stor flicka nu och kan själv nästa gång det ska betalas till en utländsk bank.

I min vuxna värld kanske jag ändå skulle väntat lite till - tänk om det blev ännu lägre pris...



2 kommentarer:

Sussie sa...

;o)))))) Hoppas att garnet blir till belåtenhet och när jag behöver hjälp utav en "vuxen" med inköp så kontaktar jag garanterat dig :o) Kram

Prizillas pastiller sa...

nämen snälla du, såååå vuxen är jag verkligen inte:)))))