5 juni 2012

En sommaroutfit i väntan på det förstnämnda

 Så blev knapparna äntligen inhandlade och isydda i det slätstickade linnet. Som av en händelse hittade jag i gömmorna en spetsstickad halsduk, ett par spetsstickade muddar och helt otroligt, en påbörjad stickad väska som bara behövde en stor tryckknapp. Det är otroligt tjusigt med ett linne och spetsmuddar, faktiskt lite flärdfyllt. Och allt stämde färgmässigt! Det är ändå roligare att se det på Provisa än att ha det liggandes i skåpen till ingen nytta.
Och här är det andra linnet,  i tuck. Också det nu klart. I merceriserad bomull. Fint och glansigt.

Jag har bestämt (lite för mig själv) att göra klart det jag påbörjar, alltså inte ha trettontusen olika alster liggande och tro att allt blir klart samtidigt. Eller att jag låter mig lockas till att prova ett nytt garn/modell innan jag gjort klart den som nyss åkte ur maskinen...

Nåja, även om man blir vuxen sent så behöver det ju inte låta som ett Syster Duktig-komplex. Och jag har inga problem med att det regnar. Det finns så många andra som har.

Men det kunde vara liiiite varmare - för en fräsch sommaroutfit!

3 kommentarer:

pamela sa...

Vilket supersnyggt linne! Är det förkortade varv i sidorna?
Ibland brukar även jag få för mig att det är dax att ta tag i alla gamla ufon men de infallen brukar inte bli så långvariga.

Prizillas pastiller sa...

Tack Pamela, knäpplinnet har jag modifierat efter inspiration från boken "Dikt i maskor". Och man får korta varven både nertill och för att få en "flik" under armhålet.
Rolig stickning.

Janicke sa...

Så snyggt, som vanligt.
Ja, det är fint med spetsmuddar. Önsk önsk.