27 juni 2012

Ett sommarlinne - till nästa år?

Så blev ytterligare ett linne klart. Stickat på tvären och virkat runt alla kanter. Som vanligt blir inte färgen en bråkdels lik verkligheten, men det är mörkt turkosblå. Lin från Ullcentrum, helt ljuvlig kvalitet.
Men det blir nog det sista linnet för sommaren. Vi har ju inte så mycket till sommar. Visst, en och annan solstråle, men så kallt! Jodå, jag hör hur pessimistiskt det låter.

Det här linnet var först tänkt som en gåva till ett 65-årsbarn. Kanske jag måste tänka om? Tänk om hon upplever det som en provokation att få ett linne i den regnigaste perioden i mannaminne?

Jag hinner fundera på det. Och under tiden monterar jag koftan till Trean. Har gjort i finaste merinoull, infällda fickor och v-ringning...

Nu återstår en halv ärm och riktigt fina, roliga knappar. Knappt jag kan bärga mig...

1 kommentar:

MarieE sa...

Snart, jag menar snaaaaart blir det riktig sommar :) Så sticka du ett par linnen till, det blir åtgång!