16 juni 2012

Färdiga!

 Så blev då äntligen den för länge sedan påbörjade slipovern klar. Som tur är har inte den unge tilltänkte bäraren förlorat intresset för detta klädesplagg, ännu. Tonåringar kan ju vara rätt så ombytliga i klädesvanorna:))
Den är gjord i eget mönster och merino-ull (och nu ser jag tydligt felet som jag hade hoppats skulle försvinna som en hägring).
Har också hunnit testa Aran-garnet på grovisen. Provade ju vantar (tidigare inlägg), och nu har jag dessutom konstaterat att det fungerar utmärkt till barntröjor. I detta fall stickat på tvären. Fort som fasiken, däför lite bred kant nertill eftersom jag gjorde den en aning för kort. Modellen kan ju sedan kläs på med både polokrage och resår i kanterna.

För övrigt har vi haft släktträff som genomfördes under hällande regn precis innan gästerna kom. Istället för att bli serverade en välkomstdrink fick de hjälpa till att plocka in alla dynor som var utplacerade på de olika sittplatserna i trädgården. Allt avlöpte dock väl och vi fick plats under tak allihop. Finns det hjärterum...
Och det var ett lyckat möte mellan gammal och ung - vilket faktiskt var avsikten. Det är inte dagligdags vi träffar kusiner med flera så det är nu bestämt att en ny tradition inträder from i år.

Häromdagen var jag hos kära väninnannorromstan och nattade över. Det behövdes efter att ha besökt två stora affärer med garn, tyger och sybehör - varav det var rea i den ena...

...behöver väl inte säga mer:))

3 kommentarer:

Surtanten sa...

Så mycket fint du gjort, och var roligt du haft. Och jag väntar med spänning på den omtalade koftan :-)

Janicke sa...

Ja sysslolös är du då sannerligen inte!
Kram på dig.

Prizillas pastiller sa...

Tack flickor, jag håller med om allt:)) Koftan är nu blockad så jag väntar själv på resultatet. Ska bara hitta bra knappar till - har dock inte gjort några knapphål!