18 juni 2012

Rönnerblad bjuder upp

 Nu blev det något av ett antiklimax när rönnbladskoftan Rönnerblad äntligen är klar. Näe förresten, det är den ju inte - det fattas fortfarande knappar. Och de ska letas upp och vara mycket speciella, det finns nämligen inga knapphål...
I alla fall känner jag mig helt nöjd med verket och även om inspirationen till mönstret är aningen lånad, så har jag ritat och fixat egna blad och räknat, räknat och räknat för att det inte ska bli för långa flotteringar. Känner mig nöjd även med detta.
I min generation sitter ju Jante på ena axeln och pekar finger. Just därför är det med oerhörd glädje att i detta forum våga säga; jag tycker jag har varit jätteduktig!

Här är resultatet av enkelvantar med toppen gjord efter varianten häl/tå för sockor. Det blir faktiskt kanon och man kan göra en massa olika lösningar och mönster.

Både koftan och vantarna är i Ullcentrums finull på kon och blir ju fantastiskt mjukt och ulligt efter tvätt. Stickade på Brother 940 (standardstickare).

Jaha, vad ska jag göra nu då?

4 kommentarer:

Surtanten sa...

Åååååå VAD FIN!!!!!
Superduper duktig har du varit, den här gången också :-))

Prizillas pastiller sa...

Tack kära du, skönt med en "klapp på axeln" ibland:))

Janicke sa...

Supersnyggt!!
Jätteduktiga du.

Eva i Krusan sa...

ÅHHH så fin koftan är! Inget , inte något litet jobb att göra mönster och räkna ut, jag vet. Du är duktig och att det känns så bra att se det färdiga resultatet
och njuta av koftan förstår jag till fullo.Vantarna är fina med.