28 juli 2012

Dom bara går och går och fyller år

 
...i väntan på att lite närmare grannländer ska visa sig i OS-invigningens inmarscherande ville jag bara visa hur Trean ser ut i den nya blå koftan med nalle-knappar.
Den har ju två fickor och då blir alla plagg extra intressanta när man är en stor liten kille som samlar på saker...

I går fyllde hans ena bror 15 år och det firades med nära och kära i skärgården. Och kvällen var magisk med både sol, värme, bad, bastu och solnedgång.

Idag fyller ett av de andra barnbarnen 20 år. Han har "herrmiddag med dans" i hemmet och firandet från de närmaste får anstå till hösten när alla är på plats från olika ledigheter.

Vore det inte för barnbarnens ålder så skulle jag inte känna mig ett spår äldre än för 20 år sedan. Och så har vi Trean - han medför att vi egentligen bara blir yngre och yngre.

Kanske också därför man pratar barnspråk med di gamle...?

(klockan hann bli över midnatt så datumet gäller för 27 juli:))

4 kommentarer:

Surtanten sa...

Så fin han är.
Visst är det konstigt den här med tid, att den går olika fort vid olika tillfällen och för olika personer. Det hade varit något för Einstein att förklara.

Birgitta sa...

Så fina, både trean och koftan...! Jag har ju inga barnbarn ännu, men tycker det är tillräckligt konstigt att mina söner är så vuxna när jag själv liksom fortfarande är 27 eller så. I januari fyller min äldste 25 - hur kan det bara vara möjligt? Du har rätt, nacken ska räcka till mycket och den har ett allvarligt vredesutbrott just nu - får nog hålla mig till små stickningar ett tag.

MarieE sa...

Håller med, måste tänka efter hur gamla sönerna faktiskt är.....själv har jag fastnat på 38..typ :)
Trean är en lyckost som fått en så mysig tröja, fin kille.

Prizillas pastiller sa...

Jaa flickor, mycket funderingar blir det på hur snabbt tiden rinner iväg utan att man hinner med i svängarna.
Men det sägs ju att ålder bara är en siffra (eller två) så förmodligen är vi lika unga (eller för den delen gamla) som vi känner oss - vid just det tillfället.
Efter en omgång med renovering av gamla farstubron känner jag mig som 90...