5 juli 2012

Efterlysning

Finns det någon som vet hur en färgväxlare KRC900 ska monteras på en Brother KH940? Jag har försökt halva natten och jagklarardetinteutanbliriställetfullständigtgaletfrustreradöverdennaokunnighetsomjaginormalafallbrukarfixautanproblem.

Jag säger bara tre ord - HJÄLP, snälla!

PS Jag har tom en bruksanvisning på svenska men bilderna är så suddiga att det är rent omöjligt att klura ut. Med anvisning såsom "placera monteringsarmens fastgöringsplåt mot ribban i huvudapparatens vänstra sida..." På min maskin finns det bara plasthöljet...

4 kommentarer:

Prizillas pastiller sa...

...har nu förstått och lyckats montera växlaren genom att man skjuter in tryckstången ett par cm till höger!!!
Men det här med själva trådväxlingen blev bökig. Är nog jättebra när man gör raka stycken, men ska stycket formas blir det genast mer komplicerat i och med att man måste använda båda bäddarna.
Jag överger den för tillfället och återgår till att byta färg helt och hållet manuellt...

Eva i Krusan sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Eva i Krusan sa...

Jag har också en färgväxlare till min Brother 940 men har inte använt den någon gång. Ledsen att jag inte kan hjälpa dej.jag tror säkert att att du löser det varefter.Håller tummarna!

Birgitta sa...

Det kan verkligen göra en skogstokig när man inte får ihop det, så det varju bra att du fick dit den - synd att det inte var så användbart sen...

Tack, jag njuter verkligen i mitt lilla hus, här är så fridfullt och härligt. Och de senaste två dagarna har jag gjort ett röjande bland grejerna också, så det börjar bli lite bättre ordning. Man ser golvet och så där... Jodå, jag bor närmare dig nu, säkert en hel kilometer :-)