6 juli 2012

Knapphändiga beslut

Så blev äntligen Treans blå kofta klar. Och lite stolt är jag. Trots att jag hållit på så många år, är det första gången jag gör en knappslå i ribbat. Och instickade fickor.
 Knapparna blev små nallar i samma färg. Nu kommer den ömma modern med omedelbar verkan att få byta ut de fyra knapparna. De drar nämligen sönder knapphålet varje gång det ska knäppas åt något håll.

Och visst, kunde jag ta bort dom på en gång, men jag ville så gärna överlämna koftan med dessa ljuvliga knappar och sen överlåta själva beslutet om knappändringen till andra. Ibland är det så skönt att slippa bestämma.

2 kommentarer:

knitnetty sa...

Jättegullig kofta! Trean kommer säkert att gilla den ;)
Jag undrar hur du har monterat knappslån. Har du sytt på den eller stickat på den undervägs?
Ha en trevlig helg vidare.

Prizillas pastiller sa...

Hej Wenche, undrar om ni har lika varmfuktigt som vi har idag. Hemskt är det, allting klibbar fast!
Knappslån har jag sytt på med efterstygn.
Skön helg till dig också//