4 juli 2012

Tåren, en blöt rynka?

Återigen hade jag föresatt mig att lyssna på alla sommarpratarna i år. Nu har jag bara hunnit med ett par av dom och så sent som igår lyssnade jag på Emma Wiklund (fd fotomodellen). Hennes röda tråd var att "det blir aldrig som man tänkt sig". Hon hade fått till det så bra och återkom ständigt till sin tråd med berättelser ur livet spinnandes runtomkring. Mycket var helt enkelt kanonbra.
Och när hon slutligen berättade hur hela familjen planerat att samlas i Thailand för att fira mammans 70 årsdag och pappan avlider i en hjärattack innan Emma hunnit dit - då brast det för mig. Och när hon ovanpå detta spelade Ted Gärdestads "För kärlekens skull" så forsade tårarna.

Undrar om tårar liksom rynkor blir fler med åren?

1 kommentar:

Birgitta sa...

Absolut är det så! Jag har bara lyssnat på en enda sommarpratare, och det var just Emma Wiklund, fast till och från för jag har inte orkat göra något åt antennen för radion. Men det jag hörde var jättebra och hon var behaglig att lyssna på också.