31 augusti 2012

Jädrans smäckkofta ska den få heta!

Blev så arg så snäck-koftan åkte in i fönsternischen.
Här har man slitit och släpat, krånglat med maskor som inte vill och repat upp och gjort om, räknat maskor, gjort maskprov (!) och så händer det.
Det där som är så förargligt. Jag stickar fast ärmen från fel håll. Har hela tiden haft koll på att avigsidan egentligen är rätsidan. Så när sista delen ska stickas dit så gör jag precis tvärtom.
Det är bara att repa upp och ändra till rätt sida. Visst.
Så slår jag mig ner och ska sy ihop eländet.
Då visar det sig att den lilla kant som blir när man normalt syr ihop räta mot räta, nu lämnar efter sig en liten synlig kant bara för att jag tagit till för liten sömsmån.

Har nu repat upp hela ärm och sidsömmen som var klar.

Historien upprepar sig, eller?

7 kommentarer:

Surtanten sa...

Sk-t också.....
Jag bjuder på en kopp te, och lite knådning på axlarna över cyberrymden.
Koftan kommer bli jättefin, I morgon.

Sussie sa...

Håller helt med "surtanten" Den kommer att bli så fin...... I morgon.....Vi känner alltså igen oss.Kram på dig.

Prizillas pastiller sa...

Åh ni underbara töser:))

Nina sa...

Men varför inte sätta fast bägge ärmarna åt "fel" håll. så ser det ut som det är meningen.
Kram på dig!

Birgitta sa...

Låter som ett bra namn på en kofta, ger den liksom karaktär! Hoppas det gick som på räls när du fått sova på saken.

Mm, tillverkande av bomullsrondeller var båda delarna, ekonomiskt och miljövänligt, men ja, du har helt rätt - lite som restgarnsblues också!

Birgitta sa...

Håller delvis med dig om plånböcker (utom pösigheten, jag gillar dem små och fasta :-), så vi får se hur det går med den egenskapade. Fördelen är ju att det blev lite kvar att lägga i den på det här viset.

Prizillas pastiller sa...

Birgitta, det sistnämnda avgör allt!:))