18 augusti 2012

...på jakt efter flydda dagar!

 Denna underbart doftande, hemlagade tvål kom som present från Marie, tack snälla du. Den ligger nu som prydnad i badrummet och sprider sin väldoft efter en del andra mindre väldoftande besök:))
 Och grönsakerna har kommit - och gått - beroende på hur många blöta droppar som fallit över dem. Vår sallad och spenat är i det närmaste kompostmat och det enda som står stolt kvar är mangold.
 Ett av de högt älskade barnbarnen på besök och det blev både svamp och blåbär i korgen. Hon är 17 år och tycker det är så rofyllt i skogen!!!
Så har jag stickat klart det påbörjade projektet till barnbarnsbarnet - nej dom läser inte bloggen. En liten hood-tröja för lite höstlika dagar. Nedkomst beräknad medio september.
Den är stickad i Merino-Silke, ett oerhört mjukt garn, på brorsan ms8. Beskrivningen är omgjord från en mönsterbok tillhörande ett annat garn så jag kan inte ståta med egen design om inte omräkning av maskor räknas?:))

Och inte vet jag var alla dagarna tog vägen, tycker inte jag hinner vakna förrän det är dags att krypa ner igen. Men vi har jobbat rätt mycket på huset, försökt vara mer sociala, passat läkartider fram och tillbaka. Med bara en bil och inga andra kommunikationer blir den ena låst när den andra drar iväg och ska man utnyttja den "ensamtiden" så måste det planeras lite i förväg. Det är vi inte så bra på. Har läst en del böcker, handstickat småsaker, pysslat i trädgården och rensat rabatter.

I morgon ska jag tillsammans med käraväninnannorromstan vara med på en traditionsenlig marknad norromstan och vi delar en plats med våra stickade alster.
Eftersom jag planerar lite ny inriktning (återkommer till detta) så är målet att "bli av med" så mycket som möjligt.

Och med denna sommar i åminne så kanske det inte är så svårt att sälja/köpa en varm och go mössa, muddar eller tröja.
Perfekt till kräftskivan?

PS. Jag fick höra att en av gästerna på en kräftskiva nyligen satte på sig ett par vantar när kvällen smög sig på...

3 kommentarer:

Birgitta sa...

Där var du ju, jag undrade just! :-) Jo, dagarna rullar på ibland och veckorna också. Låter spännande med ändrad inriktning osv. Hur var när varför... jag blir så nyfiken!

Min okunskap om växter är oerhörd, jag fick googla på jasmin kontra schersmin så nu vet jag skillnaden. Jasmin är visst ganska små buskar, åtminstone de som finns i Sverige, så min är nog en schersmin - den når nog dubbelt så högt upp i luften som jag. Fast brännässlor har man ju träffat förr i livet... :-)

Hoppas kortisonet fortsatt att hjälpa, har du fått någon tid för öppna kameran ännu?

Surtanten sa...

Jag är väldigt nyfiken på din "nya inriktning". Hoppas försäljningen gått bra och hoppas att hälsan bättrar sig så att läkarbesöken blir färre. Det finns ju så mycket roligare saker att göra med sin tid, än att tillbringa den i väntrum.

MarieE sa...

Hoppas ni får en bra dag på marknaden....och mycket sålt. Ser med förväntan fram emot din nya inriktning!