4 september 2012

Dela din glädje

 ...kan bara starta dagen med ett erkännande: jag är inte bra på det här med bildhantering!
I alla fall föreställer den övre bilden omslaget på en trädgårdstidning som min kompis  är matte till.
Hon hade sett mina grönsaksbäddar på bild och ville ha med i sin tidning. Nu hanns det inte med före sommaren. Men varför inte ha i åtanke till inför nästa odlingssäsong. Och förresten finns det ju vissa grönsaker som går att odla även rätt sent på säsongen. Framför allt söderut.

Så roligt att till synes så enkla, och tom självklara, idéer får folk att haja till. Och det är verkligen så att delad glädje blir dubbel.

För övrigt har all sallad dukat under för regn och kyla. I början åt vi värre än både höns och kaniner, men till slut fick hönsen ta över flera av salladsstånden. Och dom har fortfarande glädje av alla små mikroorganismer som letats upp i komposten.
Delad glädje är dubbel.

Och jag provade prototyper av ett par stickalster på liten tös. Hon fick sedan behålla bägge. Och var överlycklig, rätt rosa färg.

Delad glädje är verkligen dubbel. Så sant som det är sagt.

3 kommentarer:

Bibbi sa...

Varför fick vi inte se prototyperna, som tösabiten fick? Jag tycker att det är så roligt att se vad du gör. Själv har jag i dag suttit och skrivit en liten utfyllnad i Lappmarkens Trädgårdssällskaps tidning Rotposten. Jag brukar vara där uppe i augusti och sälja lite plantor på deras växtmarknad. Dom är så duktiga där uppe i norr.

Prizillas pastiller sa...

Kära Bibbi, eftersom jag kommer att sälja produkter från min kommande hemsida så vill jag av olika skäl inte lägga ut bilder innan jag startat upp det hela. Sen kommer det bilder på allt.
Däremot behöver inte munnen glappa fullt så mycket. Det är ett aber att vara pratglad i cyberrymden:))

Bibbi sa...

Jag glömde.
Varav hjärtat är fullt talar munnen, heter det. Det ska bli så himla kul att se vad du håller på med.