24 september 2012

Medeltida maskor


Hehe, ja längre än så här kunde jag inte hålla mig. Och idag kom den i brevlådan. Maskor och Medeltid.

Så många ljuvliga modeller och mönster. Vissa ser faktiskt rätt bekanta ut när man har gått igenom "Sticka gamla nordiska mönster", men det är väl som jag sagt förut - svårt att uppfinna hjulet en gång till.
Nu har jag bara ögnat igenom den, men de flesta plaggen verkar vara stickade i Kampes 2tr ullgarn. Och det finns i alla tänkbara färger och nyanser.

Man blir också inspirerad av hur de använt mönsterkompositioner och färger. Det finns färger som inte förekommit i tankevärlden kombinationsmässigt, men plötsligt är det självklart när man ser det färdiga plagget. Sånt är verkligen otroligt inspirerande.


Sen om det säger mer om mig än om mönsterdesignen låter jag vara osagt.

PS. Under fliken "läsrikt" har jag lagt in resten av höstens bokköp. Har ingen aning om när de kommer att bli lästa...




4 kommentarer:

Surtanten sa...

Det ser ut som en rolig bok, jag får sitta på händerna ikväll så att jag inte klickar hem den....
Men i morgon när jag sovit på saken då ni.....

Prizillas pastiller sa...

...helt rätt. Jag hittade den på Bokus för 179, fraktfritt. Men du kanske har bättre ställen:))

MarieE sa...

Hehe...den är på väg till mig :)

Nina sa...

Mycket frästande. Ser väldigt trevlig ut.