4 september 2012

...och så levde dom lyckliga...

Idag firade kloka dottern bröllopsdag, 12 år har de varit gifta. Men känt varandra i en evighet. De träffades när kloka dottern bara var 19 år (hon är nyss fyllda 43) och jag minns att det kändes lite oroligt att hon skulle flytta ihop alldeles för snart med pojkvännen. Alldeles för ung.
Tyckte att hon skulle "leva livet" innan hon slog ihop påsarna med en partner.
Men dom har hängt ihop, tre pojkar på  17, 15 och Trean 3 år nu.

Upptagne sonen firade sin 21:a bröllopsdag mitten av augusti. De har också lyckats hänga ihop. Son på 20 och dotter på 17. Och hund.

Snälla sonen har också varit gift 32 år. Hängt ihop med frun sen 15- årsåldern. Har två döttrar, 32 och 30 år. Den sistnämnda ger oss barnbarnsbarnet vilken dag som helst.

Grannen kom förbi och berättade att de just firat 50-årig bröllopsdag. Och då tyckte jag att våra 32 år lät så årsfattigt och ungt. (fast det är andra giftermålet för oss bägge).

Då säger hon: "Åh nej, det kan man inte tro, ni som verkar så nykära, är så gulliga med varandra, är det verkligen så många år?"

Och det är väl som livet självt - ibland känns det som man nyss stött på varandra i fikarummet i det stora företaget. Ibland känns det som vi hängt ihop i trehundra år.
Ja, hundra i alla fall. (fast han är fortfarande min absolut bästa vän)





4 kommentarer:

Bibbi sa...

Vilka duktiga barn vi har. Även mina barnbarn finns fortfarande kvar i sina kärnfamiljer. Det var inget som mormor/farmor lyckades fixa till sina barn.

Prizillas pastiller sa...

...det kanske var en lycka för mormor/farmor att det inte lyckades:)) Det är ju rena rama lotteriet.

sinneskatten sa...

Hjälp!
Jag är ägare till tre stickmaskiner men tyvärr har jag inget "minne" kvar.
På 90 talet gick jag på Sätergläntan en kurs i maskinstickning, och idag kan jag inte ens lägga upp.
Sitter och trasslar med min Silver reed 280 och instruktionsboken, men får inte till ens upplägget, har du några förslag på hur i hela friden jag ska få till det?
Carina på sinneskattenspyssel.blogspot.com

Prizillas pastiller sa...

Carina, jag förstår ditt dilemma. Testa en enkel e-uppläggning först, ta fram några nålar där garnet läggs runt åt det håll som gör att du slutar på samma sida som släden (garnet ska igenom och till garnhållare och nystan). Bästa hjälpen får du faktiskt av instruktionsboken, jag har själv haft en, mycket älskad, SK280 och jag lyckades lära mig själv från boken. Du kanske hittar bättre tips på detta forum, men jag är inte kapabel att med bara ord uttrycka hur du ska göra upplägget. Det gäller att inte ha för bråttom. Kolla sen om du hittar videoklipp på you tube, brukar vara suveräna exempel för olika maskiner.
Tips är att kolla bloggarna tex Maskinstickat och Vikatextil.
Lycka till och berätta gärna hur det går:)