14 september 2012

Skällspikar, gnällspikar och andra spikar

Nu börjar det likna rena gnällspikskanalen här. Men blogger är nu ok med inställningar och utan störningar.

Så har vi Boxer. (Tele2 orkar jag inte ens nämna,  rena rama mardrömmen som skickat fler än en person till akut psykvård. Och Telia har vi inte råd med längre.)

Vi har i flera år haft Boxer Mini. Så fick jag för mig att vilja titta på andra kanaler (tokiga idéer)
och det heter Boxer Flexi. Då kan man välja 8 kanaler som går att byta en gång per månad.
Nu tänker jag inte gå in på vad som hände i juni när detta byte skulle genomföras, men jag kan tipsa om att det fortfarande inte är helt löst med pengafrågan.

I alla fall skulle man då (i juni) skaffa ett konto som heter Mitt Boxer för att där kunna gå in och byta ut de kanaler man var nyfiken på.
Jag la in alla personuppgifter, epost och lösenord och så svalde apparaten det hela. MEN, i samma ögonblick jag tryckte på skicka-knappen upptäckte jag att min epostadress saknade en bokstav. För sent.
Och hur jag än bär mig åt, bönar, ber, ringer, mejlar så är det ingen som kan lösa problemet. Det går inte att skapa ett nytt konto för "det finns redan ett konto på det kundnumret". Det går heller inte att återskapa kontot  eftersom "det redan finns ett konto på det kund och personnumret". Och vem eposten går till, tja, nån annan stackars människa som hamnat i kläm.

Jag kan följaktligen inte utnyttja denna tjänst. Och det GÅÅÅR inte att fixa detta konto för "man har haft problem med den här tjänsten".

Och ingen hör av sig trots otaliga mejl och telefonsamtal om detta problem. Visst är det skrämmande. Teknikens moment 22 som inte går att ändra på anno 2012?

Ringa? Nänänä, försökte det i somras och blev av med flera kanaler samtidigt...Fick sitta i telefon i omgångar och varje gång hade ett nytt fel uppstått och ibland hade något "glömt att trycka på knappen"...

Nu tar gnällspiken helg som börjar om fem minuter med ett stoort glas vin...
Kram på dig!

3 kommentarer:

Birgitta sa...

Hur svårt kan det vara att ändra en e-postadress??? Liknar mina erfarenheter av Boxer, och varje gång man ringer måste man vänta och lyssna på den där FÖRFÄRLIGA vänt-musiken dessutom! Jag hade en plågsam period i början av sommaren när jag försökte få några vettiga besked om varför jag fick extra många orderbekräftelser och sedan ett extra tv-kort som jag inte ville ha och inte betala för och som skulle skickas tillbaka med företagspaket. Ja du hör, det räcker att säga Boxer så går jag igång :-)Men jag hade en väldigt stark känsla av att de var slavar under sitt system och behärskade det inte. Ett dugg, typ. Nu skulle jag också behöva ett glas vin...

Sussie sa...

Som det kan bli...... Hoppas att det löser sig....Ta ett glas rött för mig oxå...Kram

Janicke sa...

Åh jisses, får ont i magen av att läsa. Helt hopplöst med dessa moment 22 som dyker upp här och där i vår tekniktillvaro.
Spika på du, när du behöver.