27 november 2012

Berikande gåvor

Ja här är det då äntligen - beviset för det inregistrerade varumärket "Made by Grandma". Och nu vill jag ge PRV (Patent och Registreringsverket) en eloge. Reg.beviset kom i ett stort kuvert med plastomslag och hård fyllning för att inte bli vikt eller skrynklat. Det är som gjort för att sätta på väggen - och det är precis vad jag tänker göra.

För övrigt jobbar jag på med mina små plagg och förhoppningsvis blir jag av med ett och annat alster.
Visst, jag inser att det stöter på patrull eftersom en tröja i en viss färg kanske inte finns i kundens tilltänkta storlek. Om den fanns i olika storlekar så är det ju inget original - och det är ju det som är själva idén med detta, det finns bara en tröja i den färgen i just den storleken.

Fast jag inser också att som knatte på kanske 1 år går man inte omkring och skryter med att man är ensam i hela världen om tröjan man har på sig.

Men, det är precis så givaren ska känna - mamma, mor/farmor, broster, syssling, kompis - vad man nu kan tänkas vara som givare. Att ge bort en gåva som är så speciell.

Kan bara gå till mig själv - det är verkligen roligare att ge än att få och att då hitta en originell gåva som ingen annan har är, ja faktiskt, berikande!

Och nu fortsätter jag med färgkombinationsäventyren. Passar gult med grått, eller ska jag hellre ta gult och rosa?

4 kommentarer:

Nina sa...

och själv har jag stora problem med att göra fler av samma sort så jag sympatiserar helhjärtat med din inställning. Olika ska det vara! Du ska ju också ha kul, eller hur!

Prizillas pastiller sa...

Självklart Nina, det får aldrig bli okul!
Och hjärtatack för ditt stöd, betyder mycket:))

Surtanten sa...

Häftig diplom :-)

Jag hoppas verkligen att din sida får genomslag. Och jag tror din ide är bra, att rikta sig till givaren.

Bibbi sa...

Du är ju jätteduktig.
Förresten grått och gult är väldigt fint ihop, tycker jag.