23 november 2012

Flott från Färöarna

 Jodå, jag hittade boken med hjälp av KnitterMarie som tipsade om en shop på Färöarna.
 Det är enbart mönster i boken och man kan bli lätt frustrerad över allt man vill göra på en gång.
Det som var lite förvånande - eller inte (!) var att några av mönstren har jag gjort och trott att det var helt åstadkommet ur fantasin. Men, som jag brukar säga i dessa sammanhang, det går inte att uppfinna hjulet fler gånger. Och dessa rutmönster är i ärlighetens namn rätt enkla att åstadkomma, men det kan vara inspirerande att se de olika kombinationerna. Så nu blir det en förmiddag med inläggning av små, små rutmönster, perfekt till småsorkarna:)
 Omslaget är i svart linne med bokstäver i guldtryck, väldigt elegant. (skulle förstås ha vänt bilderna).
Det gulliga med den här lappen är inte bara den personliga hälsningen, utan att den också är skriven till "Hej Ateljé". (adressen är Ateljé Larstorpet, men också mitt namn!)

Vet inte vilket jag blev mest glad över, boken eller hälsningen.

Inga kommentarer: