23 november 2012

Jag är en robot

...och med detta vill jag kasta en liten kvast mot säkerhetssystemen på blogger.
Jag förstår att många vill ha kodat till sina bloggar så att man slipper en massa skit, men då borde det ställas krav på blogger att dessa verifieringskoder ska vara läsbara.
Jag kanske lyckas en gång av fem. Sen tappar jag tålamodet och det som var helt spontant i min kommentar känns bara jobbigt. Jag ser inte vad orden och siffrorna ska vara. Sätter på ljudet - och det är om möjligt ännu värre, fast ljudmässigt då.

Jag vill ju gärna göra kommunicera med mina bloggvänner, men det här systemet gör verkligen att man drar sig för lite ordbyten och det är lätt att ge upp inför 6:e försöket...

Så härmed ber jag om överseende att jag för några kanske verkar hålla mig borta - fast det ju inte alls är så, jag är ju här...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Upplever samma sak går inte läsa ,har försökt så man blir trött, synd vill kommentera. Men stopp! UllaBritt

sinneskatten sa...

Jag har tagit bort den funktionen, för precis som du ger jag upp efter några försök.

Prizillas pastiller sa...

...kanske man skulle starta en proteströrelse? Det måste finnas en oändlig mängd människor som liksom vi har svårt att tyda deras hieroglyfer. Det måste gå att hitta ett vettigare verifieringssystem.
Det är ju ingen mening med bloggeriet om ingen vill kommunicera, då kan man lika gärna hålla sig till enbart Facebook!

knitnetty sa...

Ja, visst är det jobbigt. Jag blir tokig av det. Jag klarar inte ens att tyda hälften av de koder som visas.
Jag har inte den funktionene på min blogg. Spamfilteret har hittills fungerat jättebra, och jag har använt det i flera år. Bara en gång har en kommentar felaktikt blivit filtrerad ut. Det var en kommentar från min mamma ;) Och bara en gång har filtret missat.

Sussie sa...

Jag håller med er alla......Fast jag har hittat nya problem.....Jag svarar och skickar och inget händer.....efter några gånger så ger jag upp eller så har mina svar bara blivit mindre för var försök =)

Prizillas pastiller sa...

Sussie, du har förstås kollat dina inställningar plus att maken också är datakunnig:)))
Annars får du kanske gå till Blogger och beskriva problemet. Inte för att de är nämnvärt kända för att hjälpa till, men försöka duger:)
Nu kom du ju fram till mig, kanske du får be andra kolla sina inställningar?