10 november 2012

Tankar om meningen

,,,och som om inte spänningen var tillräcklig för premiären med min webbsida - plötsligt avstannade webbhotellets servrar under eftermiddagen. Helt omöjligt att gå in på  Made by Grandma från ungefär vid 15-tiden och till morgonen därpå.
Det är ett stort och välrenommerat webbhotell som, vad jag vet, inte råkat ut för avbrott av denna dignitet någon gång förut. Det är ingen önskesituation när man mejlat till släkt o vänner och lagt ut på facebook!

Jag la mig smått moloken (läs skitsur) på kvällen och funderade på om det var något speciellt någon ville ha sagt med detta. Men jag kom inte på att jag vare sig varit elak, ocharmig eller allmänt odräglig mot någon.
Har inte ens önskat mig för mycket, vilket ju kan hända ibland. Eller varför någon öht skulle gilla mina småttingkläder så mycket att det leder till köp. Den där Jante kan verkligen konsten att sätta sig på självförtroendet.

Ja, ja, det är ju sånt som händer, både i tankevärlden och i den riktiga världen. Men senare slog jag alla dystra tankar ur hågen. Nu fungerar hemsidan och jag är helt enkelt nöjd både med den och de plagg som finns där. Kloka dottern har gjort ett kanonjobb, fotograf makens bilder är toppen, jag har gjort fina små plagg, hemsidans servrar fungerar, vi har alla gjort vårt bästa.

Vad mer kan man begära?

11 kommentarer:

Surtanten sa...

Jag glömde säga förra gången att bilderna på den nya sidan är superfina, är det du eller dottern, eller en proffsfotograf som har tagit dom?

Prizillas pastiller sa...

Tack snälla du! De flesta bilder är tagna av maken, det är hans hobby. Bilder på Melker är dottern. Och det är dottern som gjort layouten på alltihop. Väldigt snyggt jobbat tycker jag:))

Prizillas pastiller sa...

(och Melker är mao Trean:))

Bibbi sa...

Det är en fantastiskt trevlig hemsida du har.

MarieE sa...

Som sagt, en väldigt fin och "oplottrig" hemsida med fina foton.
Jante - vem är det? ;) Han ingår väl inte i vår bekantskapskrets!

Prizillas pastiller sa...

Gulletjejer är ni flickor. Och Jante?! Han borde inte få ingå i varken bekantskapskretsen eller vokabulären, bort, bort, bort - nu dröjer det nog ett tag innan han vågar visa sig - för det är väl klart det är en HAN?!

Nina sa...

Jag tycker din butik (och dina plagg) är jättefin. Jag är rätt grinig när det gäller utseende på hemsidor och sådant, men gillar din skarpt. Vilken smart idé för att få avsättning för allt stickat!

Jag har inte riktigt de problemen idag, hinner knappt sticka det jag själv vill ha, men vem vet. En dag blir jag också pensionist och då kanske jag också får mer tid till att sticka. :-)

Prizillas pastiller sa...

Haha Nina, och tack, men vi har inte sett ännu hur mycket avsättning det blir. I alla fall är det ju ett komplement till marknader o dyl runt bygderna. Man tröttnar lätt på att stå ute vid ett stånd när det ösregnar eller är 20 gr kallt. Vi får väl se hur det går - nu har jag i alla fall försökt:))

Bibbi sa...

Jag tror att man måste ha en ganska stor portion tålamod när det gäller sådant här. Det tar nog ett tag innan det blir vetskap för "övriga". Kan du inte ha en ruta att klicka på för önskemål också?. Det kan ju hända, att någon vill ha något speciellt uppstickat.

Bibbi sa...

Så dum jag är. Det finns ju en knapp, som heter kontakt. Den klickar man naturligtvis på om man har önskemål.

Prizillas pastiller sa...

Närå Bibbi, du e inte alls dum! Men som jag säger i köpinfon så tar jag inte emot beställningar. Om jag däremot vet vad en person önskar så kan jag ju tipsa om det råkar bli just en sådan som önskemålet handlade om:))