19 december 2012

Måttet rågat på pissego


 Precis när jag trodde ingenting längre kunde förvåna mig så dök det upp ett litet paket i brevlådan.
Mysigt tänkte jag, med en liten pissego, kanske som nåldyna eller vad man nu kan ha tänkt.

Så upptäcker jag plötsligt att svansen är utdragbar - ett måttband alltså. Och mamma till denna ljuvliga och nödvändiga tingest att ha i stickväskan är vännen Surtanten (du vet, hon som inte alls är sur utan både ytterst vänlig, glad och rolig). Överraskningarnas tid är absolut inte förbi.

Det kan jag med säkerhet konstatera eftersom min i förrgår beställda nystvinda var på Arlanda redan igår. Från England.
Väl inom Sveriges gränser tar det två dagar att få hit den, ca 10 mil från Arlanda!!!

Nu hoppas jag på morgondagen...

1 kommentar:

Surtanten sa...

Japp, man skall dra katten i svansen.
Önskar dig ett härligt och produktivt stickår, med stor efterfrågan, och många tröjor som skall mätas.

Hoppas att dina nya leksaker hinner komma innan jul.