12 december 2012

Recept på barnvantar

Jag har satt ihop en förhållandevis (!) pedagogiskt utformad beskrivning på barnvantarna i förra inlägget. (från 9 december)
Tyvärr är jag inte så tekniskt lagd att jag kan lägga ut en pdf här på bloggen. Därför är du välkommen att mejla mig på ateljelarstorpet@gmail.com så kommer den till dig med första bästa postdiligens i cyberrymden.

Storleksmässigt får man förstås testa sig fram, detta recept räknar jag till 3-5 år, cirka. Alla är ju individer.
Det går också enkelt att lägga på några varv och maskor och göra dubbla vuxenvantar på exakt samma sätt.

Du får helt enkelt göra som jag, leka fram nåt som passar medlemmarna i just din familj.

Och så önskar jag dig en riktigt trivsam och rofylld Luciadag.

3 kommentarer:

Eva i Krusan sa...

Blogger skojar med mej. Skrev ett inlägg för någon dag sedan ,men det syns inte. Jag har misslyckats med mitt vantförsök så som du gjort. Kanske jag får be om ett recept?
Det är verkligen stickväder nu. Snöstorm på vikbolandet! Skönt att vara inomhus.
Tacksamma Eva
kuddbybo@hotmail.com

ela sa...

Jag har bara stickat raka stycken på stickmaskinen. Kan man sticka vantar på en stickmaskin utan att använda resårbädden? I så fall vill jag gärna be om beskrivningen. Jag gillar ju att handsticka vantar men det vore roligt om det funkade på stickmaskinen. Man kan ju alltid använda tekniken till nå´t annat.
mvh
elainesbild@yahoo.se

Prizillas pastiller sa...

Elaine, man måste inte göra resår på vantar och vill man så är det fullt möjligt.
Som med det mesta för oss maskinister så får man testa sig fram.
Receptet kommer på eposten,
ha de gott//