8 januari 2013

Allt går med mördande reklam eller - statistik?

Råkade kolla på Googles statistik över bloggens besökare. Bara för att jag är nyfiken och att möjligheten ändå finns där, oavsett min nyfikenhet eller inte.

I alla fall visar det, inte så konstigt kanske, att Sverige kommer på första plats och Norge på andra.
Mer förvånande är att Ryssland kommer på tredje plats, följt av Finland, Tyskland, Polen USA, Danmark, Frankrike och Nederländerna.

Hej alla bröder och systrar, kul att se er. För att ytterligare tränga ner i statistikens vagga skulle man vilja veta hur sökbegreppen är gjorda - eftersom jag tror att några har halkat in utan egen förskyllan.

Å andra sidan - viket jag föredrar att tro - så finns det kanske en och annan utlandssvensk där som gillar att ha lite stickkontakt, eller annan kontakt, med gamla Svedala.

Så roligt att du träffade på just mig och min blogg. Hoppas du hittade vad du letade efter eller blev inspirerad av något du sett. Nästa gång får du gärna säga hej, så varmt välkommen åter:))

5 kommentarer:

Birgitta sa...

Ja, lite knepigt det där - jag har USA på andra plats, och jag tror faktiskt inte det beror på att yngste sonen frossar i mammas stickblogg... Sen blir det ju lite fel ibland, går man ner på detaljnivå så har jag märkt att en del besökare som jag vet sitter här i mina trakter blir taggade som besökare från Stockholm, antagligen på något intressant vis beroende på internetleverantören.

Hm, såg du min kommentar från igår, eller klickade jag aldrig in den?

Ha det gott!

Prizillas pastiller sa...

Nej du glömde själva inklicket:))
Jag har saknat dig, har du varit bortrest eller bara inte haft blogglust?

Janicke sa...

Spännande!
En vän till mig råkade för länge sedan skriva "rena porren" i ett inlägg som handlade om en kokbok. Hennes besöksstatistik steg brant och hon får fortfarande väldigt många besök från sådana som söker på ordet.

Birgitta sa...

Hehe, jag måste varit alldeles klicklös för jag var säker på att jag kommenterat på andra bloggar också. Prata om att vara tankspridd... Tack för att du frågade på min blogg, det var det jag svarade på! Lite bortrest men mest bara ordlös, initiativlös och tydligen också klicklös! :-)

Prizillas pastiller sa...

Jaa söta Janicke, vissa ord och uttryck får man nog vara sparsam med i cyberrymden - undras om även inläggsorden kan sökas på? I så fall har vi redan porren avklarad:)))))