3 januari 2013

Årets första bokköp

Den här bilden har jag "lånat" av Kerstin Löfgren, mycket duktig konsthantverkare och maskinist bla.
Av någon anledning vaknade jag redan halv sju i morse och det var dömt att somna om, Annars är jag en typisk nattuggla och sover sen till ca nio. Det är en lyx man kan kosta på sig som passionist.

Och jag slog mig ner vid datorn för att läsa bloggvännernas inlägg. Ofta blir det mer skrivet när de flesta får en "påtvingad" ledighet i form av klämdagar.
Upptäckte då den här boken på Kerstins blogg,  Där framme i Ölserud,  http://kerstinlofgren.blogspot.se/ och blev så inspirerad. Såg att den sålts i omgångar på Tradera, men nu var det tomt. En sån perfekt julklapp annars. Till någon som - i motsats till mig - inte har hyllorna fyllda av mönsterböcker och stickhistoria. Men det kan aldrig bli för många...

Ibland blir det lite av kortslutning i hjärnkontoret. Jag gick in på Bokbörsen där boken bara låg och väntade på mig. Ett enda exemplar. Och jag slog till, bestämt. För tokmånga kronor.

Är jag riktigt klok?

11 kommentarer:

Janicke sa...

Jaa, du är tokklok, tycker jag!
Så länge vi kan ska vi unna oss det vi gärna vill ha.
Kram på dig!

Prizillas pastiller sa...

Tihi - om inte annat så bokklok:))

Prizillas pastiller sa...

Å nu såg jag att du har en bildruta också och att du har en blogg med bilder... Sååå vackra. Ska genast visa maken, va roligt!

Surtanten sa...

Om du är klok eller inte vågar jag inte utala mig om ;-p

Men det är i varjefall en mycket trevlig bok som varje seriös stickare måst ha, så där har du väl svaret.... :-)

Prizillas pastiller sa...

Tack kära du - jag visste väl att det fanns en bra förklaring nånstans:))

Bibbi sa...

Pengar är till för att användas och böcker är nyttigt och roligt. Jag är ganska säker på att du inte tar pengarna ur bufferten till bokköp. Så du är visst klok.

sinneskatten sa...

Böcker kan man aldrig få för många av.

sinneskatten sa...

Böcker kan man aldrig få för många av.

Kerstin sa...

Grattis till boken! Den kommer du att få glädje av. Tack för länken.

Pysselfarmor sa...

Du är riktigt klok som köpte den boken!

Blir så full i skratt när jag ser din dam på motorcykeln. Jag förverkligade min dröm om mc-kort - tog det när jag var 57. Köpte motorcykeln innan jag hade klarat av proven...kunde inte ens provköra den. Säljaren på MC-varuhuset trodde nog inte jag var riktigt klok när jag sa att jag köper då en kjol bättre än motorcyklar eftersom kjolar provar jag. Jag var nog dagens samtalsämne hos dem :-)))

Prizillas pastiller sa...

Haha, så roligt! Du är den förste som kommenterat min bild. Och det var också allvar från min sida att skaffa mc-körkort plus en hoj. HD. Men annat tog överhanden - trädgård, familj, stickning, djur.... Spelar ingen roll, den springande punkten är att det aldrig är för sent. Tack för att du hörde av dig, jättekul!