15 januari 2013

Årets fylleri

 Jag har fyllt år. Otroligt att det gått ett helt år - igen! Av kloka dottern fick jag dels en urläcker engelsk pelargon (som jag helt glömde ta bild på), tillsammans med den här boken om pelargoner.
Det fanns en tid i livet när jag var med i Svenska Pelargonsällskapet och samlade ovanliga sorter .
 Men den här boken handlar inte så väldigt mycket om sorter på det viset, den handlar om sorter som har en historia. Som en del av släkten eller möten mellan människor. Författaren beskriver pelargonerna som om de vore mödrar och barn.
 Här har hon gjort ett uppstammat pelargonträd och i boken beskrivit exakt hur. Det ska bli mitt mål i sommar.
Och detta var en kul present från maken. En fotpall i vackert vadderad dyna och lite knalligt turkosmålad nedanför. Perfekt för mina monteringsattiraljer när jag sitter i TV-fåtöljen. Och den är som en pralin till vår knallturkosa ryamatta.

Så ringer bästa väninnan långtbortistan och bjussar på Syfestivalen som vi bestämt att beträda i år.
Det kan ju ha hänt saker sen sist...

Jaa, jag känner mig både bortskämd och privilegierad - och så fick jag vara med ett år till,
helt fantastiskt:))

4 kommentarer:

knitnetty sa...

Grattis i efterskott Eva :)
Fotpallen är ju helt fantastisk! Har maken gjort den själv?

Ha en riktigt trevlig dag :)

knitnetty sa...

Och förresten; Pelargoner gillar jag också mycket. Jag har samlat i hop några hemma som jag hoppas kunna sköta om riktigt bra och riktigt länge. Men jag är tyvärr inte så duktig med blommor :( De har en tendens att sloka med öronen hemma hos mig.

Prizillas pastiller sa...

Tack, tack söta du. Fotpallen är från Indiska, finns bara i deras online-shop och den kom med posten samma dag jag fyllde, otroligt!

Surtanten sa...

Opps, detta inlägg hade jag missat totaalt. Grattis i efterskott!!!