10 januari 2013

Efterlysning

Snart tar, det där som jag egentligen inte har, helt slut - tålamodet. Det är med knapp nöd bokstäverna finns på mitt tangentbord! Att jag ens kunde tänka fram ordet är märkligt.
Därför blir det nu en efterlysning:

Om du skulle råka på eller höra talas om
SKYDD TILL RESÅRBÄDDEN för en Brother KH940

så blir jag dig evigt tacksam om du hojtar till via blogg eller epost.

Har nu försökt med vaxduk i olika grovlekar , ja även plast, men inget stannar kvar om jag inte tejpar fast och då ska det fixas upp så fort jag vill använda resårbädden.

Det är på tok för trångt mellan bäddarna och blir man lit yvig så fastnar allting i resårbädden.
Inte kul.

Så jag hoppas, hoppas, hoppas...

(jo jag har försökt via både Tradera, Blocket och Ebay - nu gör jag det igen)


6 kommentarer:

knitnetty sa...

Kära Eva! Ta kontakt med en plåtslagare vet jag :)
Mitt resåsbädds-skydd till min SilverReed är i två lika delar, de är av plåt och ser nästan ut som ett fönsterbläck. Om du har mått så borde ju en plåtslagare kunna fixa något åt dig.
Lycka till.

Händig Marie sa...

http://www.ebay.com/itm/Ribber-Plastic-Cover-For-Brother-KnitKing-Ribber-Knitting-Machine-Attachment-/271129348559?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3f209189cf

är ett tips, det är e-bay i USA, men jag tycker att jag sett dem på ebay-england också...ibland för 9-mm maskiner, men jag köpte mina från england för några månader sedan. Brukar gå bra att handla från USA också.
mvh

Marie

Prizillas pastiller sa...

Tack, jag hittade på ebay och har lagt bud, men det är 4 dagar kvar. Det fanns flera skydd där, men de såg inte ut att passa.

Anonym sa...

Hej försök hos Brother shopen.se. Hasse brukar fixa det mästa! Med vänlig hälsning,.UllaBritt

Prizillas pastiller sa...

Tack ulla-britt, Hasse har en stående beställning:))

Nina sa...

Då hade jag tur då för jag beställde och fick från Hasse.
Jag håller med! De är helt nödvändiga.
Här finns en som gjort själv och de är ser väldigt fina ut

http://www.youtube.com/watch?v=a1TPgJiRniY&list=UUDS1Zv5Vy35fbnhRvHpO9FA&index=12
Kanske kan ge lite isnspiration till att tillverka något.