17 mars 2013

Har brorsan lagt ner?

 Så här mitt uppe i nytt golv (träplank) till vårt läsrum
 och solnedgångsfärgerna som helt tar andan ur en
hamnade jag i ett stickstim:). Men, ve och fasa. Upptäckte att min 940 helt enkelt hoppar över maskor där den tycker det passar den. Klart oroväckande. Nu måste jag gå igenom alternativen - några nålar är kaputt, jag stickar för fort eller hemska tanke, brorsan är på upphällningen? Den lilla dosan där hela mitt mönstergalleri finns var alldeles het. Visserligen hade den stått på ett par timmar - medan jag skruvade dit några plank i läsrummet - men så här varm har jag aldrig upplevt den.

Någon med igenkännings- eller kunskapsfaktor?

Nu råkar just detta alster bli en kofta åt, hör och häpna, mig själv. För kommande vintrar! Vilket innebär att jag inte bryr mig om de uteblivna mönstermaskorna.

Men sen då?

3 kommentarer:

Nina sa...

Hm, går det någon 940-sjuka? Lindas mår ju inte heller bra. Men kolla nålarna. Och tryckstången.
Hoppas något hjälper.

Prizillas pastiller sa...

Ja Nina jag såg det. Förhoppningsvis är det tillfälligt. Har märkt att standardmaskinerna kan hoppa tättsittande mönstermaskor när man stickar blixtsnabbt. Jag hade inte tålamod idag. De första mönsterbitarna är det ju inget tokigt med... Ska dock gå igenom grundligt i veckan, tack snälla och kramis/.

Prizillas pastiller sa...

...och nu måste jag ju bara rättfärdiga min Brother 940. Det är vare sig fel på nålar eller mönsterbox. Man får helt enkelt inte skicka iväg släden i 280 knop för att hinna stycket klart till Molanders.
Tar man det lugnt och metodiskt så blev ett framstycke nu alldeles felfritt!