14 mars 2013

Småfolksnytt

 Efter en hel del målningsarbete i huset blev det lite tid över för några alster till småfolket.
En kofta i alpacka...
en tröja i lin...
 ytterligare en tröja i lin
och slutligen en test i tuck stickad i ett särdeles tunt pärlgarn (bomull)  - 12/6.

Och jag saknar verkligen all inspiration till tunnare plagg i lin och bomull i den här kylan. Kom av mig fullständigt och har inte ens sått några tomat- och gurkfrön.

För ögonblicket, i Sverige, Sörmland, Larstorpet, kl 23:48 14 mars 2013 är det 16 gr kallt.

2 kommentarer:

Bibbi sa...

Tänk den, som kunde få en sådan explosion av kreativitet. Apropå tucktröjan i pärlgarn, hur känns den och använde du två trådar?

Gurkfröna är det väl inte så himla bråttom med, men tomaterna måste vara igång nu. Jag är inte så långt före, men dom har i alla fall grott. I den här kylan glömmer man bort att våren faktiskt inte är så långt borta.

Prizillas pastiller sa...

Hej lilla du, nej jag använde enkelt garn på msp 4 på 940:an. Den är oerhört mjuk och ger ett virkat intryck. I den här kylan glömmer jag bort precis allting...