12 april 2013

Nytt stickmagasin

 Jag tog en korttidsprenumeration på en ny tidning, Made by Me (inte helt olikt mitt märke Made by Grandma). Magasin är det väl egentligen (115 sid) och rör sig om stickning, virkning, sömnad, hobby.
 Tar upp trender, vad som visas på cat walken, och det är många fina bilder. Beskrivningar är med till nästan allt i en egen bilaga, så klokt!
Men den är dyr! 99:-, allt är relativt, ges ut av egmont förlag och utkommer med 3 nr per år bara.

Själv väntar jag fortfarande på den som har modet att starta första tidningen om maskinstickning,
på svenska!
Har försökt flörta lite med ett par förlag, men får bara till svar att man "ska fundera på det".

Därför blir det inga maskinstickningstidningar gjorda.

5 kommentarer:

Surtanten sa...

Intressant. Har den diagrammönster på plaggen, som man kan rita av till stickledaren?

Surtanten sa...

Jag tror att jag bakochframpratar... Mönsterdiagram heter det väl ändå :-D

Trevlig helg förresten.

Prizillas pastiller sa...

Fniss, jodå Ingrid, det är jättefina diagram både bakochframlänges och uppochner (alltså inte med tecken utan "riktiga" rutor.
Trevlig helg på dig också:)

Nina sa...

Det är för ont om folk i tidiningsbranschen som kan maskinstickning helt enkelt. :-)

ela sa...

jag ska berätta vad en jag o en kompis gjort..... Vi gåvoprenumererade till varandra och då kostade 4 nummer 198 kr.
Jag gillar tidningen som inspiration man måste ju hålla sej uppdaterad :)
vill också önska lycka till med försäljning o flytt