23 maj 2013

Alltid en början

Och det blev äntligen en liten paus från städningen så jag fick bakstycket klart på den vita koftan. Så här långt ser det bra ut och det ska bli spännande att sätta ihop delarna sedan.
Spetsstycket nertill är handstickat och sedan uppsatt på maskinen och resårstickning direkt innan slätstickningen tog över.
Jag gjorde resåren 10 varv för lång enl beskrivningen, men jag har testat framför spegeln och det gör faktiskt ingenting. Modellen är lite kort, figursvängd och det blir fint med den breda resåren.

Fortsättning följer en vacker dag...

4 kommentarer:

Bibbi sa...

Jag är så nyfiken. Kan du inte visa en bild på koftan?

Linda sa...

Det blir jättetjusigt! Missat senaste numren av MKM då jag struntade i att förnya prenumerationen och de dittills tråkiga modellerna. Måste nog tänka om!

Men jag tycker det är jättesvårt att få dit viktkammen när resåren ska vara mitt i ett stycke...hur gör du?

Prizillas pastiller sa...

Bibbi, bild på stickmadamerna.
Linda, jag sätter aldrig på kammen då. Jag bara sätter nålarna i rätt position och så resårslädarna förstås. Bara att sticka på som vanligt.

Birgitta sa...

Blir en jättefin kofta tror jag! Om modellen är lite kort är det ju bara bra med lite extra resår - blir fint också.