15 maj 2013

Skämskudde

har jag just nu gömt mig bakom. Det är för jäkligt vad tiden har förmåga att springa iväg. Och de som inte vad de pratar om säger alltid att "det är en prioriteringssak". Skitprat säger jag då som bara klarar att göra allt på en gång - med olika resultat som följd.

Nu gömde jag mig bakom kudden för att det inte bytts några bilder alls på bloggen på väldigt länge.
I trädgården till exempel, har vi ju varken is eller snö längre, och knappast några kantareller i maj! Inget av detta kan heller skyllas på det stackars utskällda vädret.

Och under tiden kan jag skylla på allt som har med försäljning och flytt att göra. På kvällarna softar jag med mitt koftprojekt som nu börjar anta färdiga formar. Färdigt så till vida att snart är alla delar klara för fortsatt slätstickning på maskin. Ska bli skitkul att se den färdig och blir den bra kommer det snart att sitta nya spetsmaskor på kvällsstiskorna.

3 kommentarer:

Bibbi sa...

Ja, jag är väldigt spänd på att få se resultatet. Och visst får man skylla på försäljning och flytt. När går flyttlasset?

Prizillas pastiller sa...

Tack Bibbi, snällt av dig. Flytten går på sensommaren, men först ska det ju helst säljas...
Koftan hoppas jag kunna testa första biten nu i veckan, kanske tom ikväll!

MarieE sa...

Ivrigt påhejad :)
Trevlig helg