4 maj 2013

Var har jag nu lagt minnet?

Ja det märks förstås både på den ena och det andra att hjärnkontoret är helt fokuserat på andra saker än bloggen.
Att den just passerat 50000 besökare. Jag som planerat tävling och firande. Min taffliga ursäkt är ju husförsäljningen och den får vara ursäkt för en massa saker just nu. Minnesluckor till exempel.
Jag vandrar över tomten för att utföra något och på vägen har jag tappat allt jag skulle göra. Går tillbaka för att hitta minnet, men det är som bortblåst.
Det blir många promenader över tomten...

Stickmaskinerna gapar tomma, men jag har mina små soffsoftarprojekt. Fortsätter med spetsstickningen och har nu kommit till ärmarna. Sen är det bara att trä upp varje del och göra resten på maskin. Följer en modell i MKM så det ska sen gå ganska fort.

Och inte hann jag göra handledsmuddarna till Trean. Vår lille 4-åring (visst gick det fort!) som beställde speciellt av Mumma och de ska vara rosa. Han är kvar i sin rosa period.

Och det kommer nog även Mumma att vara ett tag, rosa-skimrande tankar om framtiden kanske?


2 kommentarer:

Linda sa...

Jag saknar också mitt minne! Visst kan vi skylla på att det är så trevligt att prata stickmaskinsprat och suga åt sig information som värsta Wettexduken?

Blir nog lugnare snart...kanske!

Prizillas pastiller sa...

Känns tryggt med vetskapen att man inte är ensam:))